16 Eylül 2010 Perşembe

Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu / İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük.”
Bu iki dize Cemal Süreya’nın güzel mi güzel; hem coşkulu hem alabildiğine kırgın şiiri “Aşk”tan...

Başka severim bu dizeleri.

Çünkü benim gözümde sevgiyle aşk arasındaki o pek kritik ve ince farkın altını çizerler.“Bir kere öpsem ikinin hatırı kalır” sevginin tanımı gibidir.

Ama “iki kere öpeyim” deseniz, üçün boynu bükük kalıyorsa ve bu hep böyle sürüp gidiyorsa, âşıksınızdır.

Sevmek sosyaldir; bir gözü hep dışarıdadır hem; görünmek, görmek ister.

Flört, uyum, şu bu aramadan yıldırım gibi düşen aşk öyle midir ya!

Aşk tersine, dışarıya değil kendine bakar; kördür, görmez!
Aslında tek kişilik ama bilemediniz, en fazla iki kişilik bir dünyadır. Azıcık asosyaldir.
Nitekim Süreya aynı şiirde ne güzel vurgular bu gerçeği:
“Ki Karaköy köprüsüne yağmur yağarken / Bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti / Çünkü iki kişiydik.”
......

Haşmet Babaoğlu

6 yorum:

Hayal Kahvem dedi ki...

Hah! Tam oldu işte:) hep bekliyordum heeepp... Bakalım Haşmet Babaoğlu incileri ne zaman dökülecek? Zaman şimdiymiş meğerse:)) Hayırlı olsun hepimize:))

Aylardan Şubat dedi ki...

Bu kadar beklediğinizi bilseydim daha önce alırdım kendilerini bloga:))
Bir kere kimi sevse bu gönül vazgeçemiyor üzgünüm. Ben unutma özürlüyüm.

Hayal Kahvem dedi ki...

Yooo.. Ben valla bunu da almasam Aylardan Şubat:) Demem o ki, Haşmet Babaoğlu'nu koydu mu A.Ş bloğa... Tamamdır... Romantik yazıların arkası sık sık gelecektir... Çok sevindim yani ne diyeyim:)

Demek siz unutma özürlüsünüz. Ne mutlu size:) Eğer gün olur unutmak istediğiniz bir şey olursa haber veriniz, streçleyip dondurucuya kaldırmayı öğretebilirim. Haa.. "Sonra istediğim zaman dondurucudan çıkarıp çözebilir miyim" derseniz, gerek olmadı daha denemedim. Ama çok arzu ederseniz küçük bir parça sizin için deneyebilirim:)
Sevgiler.

Aylardan Şubat dedi ki...

Ben unutmuyorum ama beni unutanlar olabilir.Demek bazı hafızalarda strçlenip, rafa kaldırıldım ben de.
O zaman: Unut sevme beni/ Bu aşkın sonu ne yazık ki hicran, gözyaşı dolu...

Hayal Kahvem dedi ki...

Bilmiyorum ki Aylardan Şubat...
Acaba acı veren bilgi ve kişileri streçleyip dondurucuya kaldıran benden başka biri var mıdır? Bilmiyorum... Duymadım... Durun ben bir parça dondurucudan çıkarayım... Deneyeyim bakalım ne olacaklar?

Aylardan Şubat dedi ki...

Off, böyle derin yorumlara ne desem bilmem ki. Bazen unutmak istediğim birini düşününce aklıma şu şarkı gelir.
Hatıralar sarmış dört bir yanımı/ Baktığım her yerde izin duruyor/Ben seni unutmak istesem bile/ Bana her şey seni hatırlatıyor.