15 Eylül 2010 Çarşamba

                    
                   İşte bu...
                   Bu resim ...
                   Bu resimdeki zamanlarda geçen bir film izlemeye acayip ihtiyacım var. Şimdi canım sinemada olup, ne diyorlar bilen bilir ben çok anlamam; "dönem filmi" midir nedir? İşte onlardan birini seyretmeye ihtiyacım var. Romantik bir şeyler seyretmem lazım. Lortlar, leydiler zamanım geldi.
                  Baktım da vizyonda da hiç öyle birşeyler yok. Şu anda sinemalarda benim yarama tuz basacak bir film görünmüyor. Yok artık bin defa seyrettim, " Aşk ve Gurur"
seyretmeyeceğim. Hem çok uzun, hem de ezberledim artık.
                  Oysa bu akşam Spartaküs seyretmeyi konuştuk. Hiç ruh halime uymayacak. Ne yapalım bakalım şansımıza ne çıkacak.

7 yorum:

hayal kahvem dedi ki...

Şimdi yazmayayım dedim ama dayanamayacağım:) Afedersiniz Aylardan Şubat, gerçekten merak ettiğim için soruyorum… Ciddiyim… Söylermisiniz, ne buluyorsunuz o dönemlerde? Fotoğraftaki arabaya bakar mısınız lütfen? Dıgıdık dıgıdık… Of! Acayip sıkılırım ben. Niye erken doğmuşum ışınlanarak yolculuk zamanında neden doğmamışım diye hayıflanırken bir de geriye mi gidecem yani… Yooo… Kusura bakmayın ben hiç almayayım:)

Sonra düşünsenize… Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı yok. Diyeceksiniz ki benim işim olmaz onlarla.. Lady olacağım. Ev işlerini ben mi yapacağım? Hizmetçilerim nerde? Hımm.. Telefon peki.. Televizyon… Sinema… Heyy! İnternet yok. Aaa! Blogum… Hayal Kahvem ne olacak? Yooo.. İstemiyorum ben… Aşk ve Gurur’u severim ama bakın… Hele yağmur altında bir sahne vardır. Of! Biterim o bölüme inanın…

Bir şey sorabilir miyim Hocam? Aşk eski bir yalan mı gerçekten? Hani hep eskilerde arıyorsunuz ya… Diyeceğim odur ki Aylardan Şubat… Aşk günümüzde yaşanmaz mı? Bugünde romantizm olmaz mı?

Sevgiler….

tomrukcan dedi ki...

evet evet,artık emin oldum bundan. HK kesin makaraya alıyor bizi :))
Alpayı dinler, kıvırcık salata, Berkantı dinler aşura... Şimdide aşk meşk diyince aklına gelene bakar mısınız? :))) neymiş efendim dıgıdık dıgıdıkk araba :))

Çok afedersiniz ama, siz acaba parmağına iğne batıp uyuyan ve 30 yıl sonra uyanan blogger'mısınız :))) Aradaki boşlukları nasıl dolduracaksınız :))
Ya da gevurların dediği gibi "Fill in the blanks with appropriate words" mü dices biz de...

Burcu Polat Çam dedi ki...

Bir arkadaşım BBC'de yayınlanan North&South'a bayılıyor dönem filmleri sevdiği için.

Aylardan şubat dedi ki...

Selam Burcu,
Kuzey ve Güney' in diğer versiyonlarını izlemiştim. Neden olmasın seyrederim arada .Teşekkürler önerinize, aslında bana daha damar flimler lazım.

tomrukcan dedi ki...

Muhtemelen bir çoğunu izlemiş olabilirsiniz ama, ben aşağıdaki listeyi önerebilirim :

• Los abrazos rotos (Pedro Almodovar)
• Mujeres al borde de un ataque de nervios (Pedro Almodovar)
• Carne trémula (Pedro Almodovar)
• Lunes Al Sol (Iciar Bollein)
• Te doy mis Ojos (Iciar Bollein)
• El Secreto de sus Ojos (Juan José Campanella)
• Non ti muovere (Sergio Castellitto)
• La Gran Vida (Antonio Cuadri)
• In the mood for love (Kar Wai Wong)
• 2046 (Kar Wai Wong)
• Sevmek Zamanı (1965) - Metin Erksan
• Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry)
• Elegy (2008) - Isabel Coixet
• Ask the Dust (2006) - Robert Towne
• Yolculuk (Bahadır İnce)
• Carmen 2003 (Vicente Aranda)
• In Love and War (Richard Attenborough)
• I giorni dell'abbandono (Roberto Faenza)
• The English Patient (Anthony Minghella)

hayal kahvem dedi ki...

Ben dönem filmi felan anlamam.. Eğer romantik bir film olacaksa yakın geçmişte ya da bugünde geçecek.. Ve illa ki şehir filmi olacak..

Misal, Mesajınız Var.. Hem de bu filmde sevdiğim her şey var:) Bir kere mekan New York.. Sonra Fox Kitapevi.. Hele Meg Ryan’ın canlandırdığı Kathleen’in küçük kitapçı dükkanı… Daha ne olsun.. Sonra sanal arkadaşlıklar var.. İnternet var yani bu filmde… Tamam blog yok ama.. msn var:) Şahanedir şahane..

Sonra Sil Baştan… Tam manasıyla favorimdir… Clementine ile Joel’in modern dünyada yaşadıkları aşk hikayesi… Hem de bilim kurgu var… Hafızadan kendilerine acı veren bilgileri ve acıları sildirmek felan… Ben denemeye başladım biliyor musunuz? Oluyor… Acı veren bazı bilgiler hafızadan siliniyor demem doğru olmaz da o bilgi streçlenip hafızanın en ücra köşesindeki dondurucuya yerleştirilebiliyor. Denedim oldu. Peki geri getirmek mümkün mü? Daha o konu bilinmiyor da araştırılıyor:)

Hımm.. Aşk Zamanı… Mekan Hong Kong.. Daha ne olsun…Gene bir modern zaman aşk hikayesi.. Dile getirilmeyen bir aşkı paylaşan iki komşunun öyküsü… Giyimler, mekanlar, hele müzik.. Ya senaryo… Off! Harikuladedir..

Hiççç dıgıdık dıgıdık zamanlara gidemem anlayacağınız… Bende vaziyetler böyleyken böyledir… Sevgiler.

Aylardan şubat dedi ki...

Buldum, buldum H.K.
Bu gün okul çıkışı çok sevdiğim birisi ile kahve içtim ve eve gelir gelmez kendime bir Niğde gazozu açıp mini arşivime baktım. Orada ne buldum bilseniz; dıgıdık, dıgıdık bir film. Hem de benim aylardır seyretmediğim romantizimde bir film Oh dedim,damarlarımakan geldi. Neydi bu film dıgıdık film yazacağım...........